Welke vorm van yoga?

  • maarten van hoof

    Hoe noemt de meest lichamelijke vorm (om het lichaam soepeler te maken) van yoga? Kan ik deze oefeningen thuis doen, zonder ik daarvoor naar een les moet gaan?

  • arrie

    Deze yoga heet Hatha Yoga, Je kan dit in je eentje thuis doen. Dan moet je even een boek huren in de bibliotheek. Je kan dat echter beter doen onder leiding van een leraar. Die kan je nl. gerichte oefeningen geven.

  • Laszlo

    De vorm van yoga die jij waarschijnlijk bedoelt is Hatha - yoga. Dit is de meest lichamelijke vorm van yoga en kan je lichaam inderdaad een stuk soepeler, leniger en gespierder maken ( op een natuurlijke manier, je lichaam wordt eigenlijk peziger en sterker, meer dan gespierd).

    Deze oefeningen zou je thuis kunnen doen, maar zonder de juiste oefeningen en de juiste ademhaling erbij is het effect minimaal. Het is aan te raden een tijdje bij een leraar(es) te gaan, zodat deze je kan corrigeren de eerste tijd. Omdat een niet goed uitgevoerde houding ook schade kan aanrichten of het effect kan zijn doel missen.

    Als je ze eenmaal een beetje kent, kun je ze nog altijd zelfstandig thuis doen, heb ik ook gedaan en doe het nog steeds.

    groet

    Laszlomaarten van hoof schreef:

    >

    > Hoe noemt de meest lichamelijke vorm (om het lichaam soepeler

    > te maken) van yoga? Kan ik deze oefeningen thuis doen, zonder

    > ik daarvoor naar een les moet gaan?