yoga en hyperventilatie

  • S.van Geloven

    Dag ik ben Sandra en ik wil graag weten of er goede resultaten geboekt kunnen worden met yoga tegen hyperventilatie. Verder zou ik willen weten of er ook yogales in Zaandam wordt gegeven. Groetjes

  • ilona lina

    Bij yoga leer je bewust omgaan met je ademhaling. Je kunt hier heel veel aan hebben tegen hyperventilatie. Je wordt je door yoga heel bewust van je manier van ademhalen en er ontstaat een betere samenwerking tussen lichaam en geest.

    Ik zou zeker yoga gaan doen als je last hebt van hyperventilatie. Zoek een niet te grote groep en bespreek je probleem met de docent. Haal vast wat boeken in de bieb over yoga en ik weet zeker dat je versteld zal staan van het resultaat.

    Succes,

    Ilona

  • ron van der Post

    beste Sandra,

    in de Yoga filosofie is hyperventilatie op twee manieren aan te pakken.

    fysiek kunnen we ons bewust maken van het ademhalings systeem. waardoor we kunnen leren om de ademhaling meer in de buik te brengen. ofwel bewust omgaan met adem. dat zal helpen in het proces van vertrouwen krijgen in je eigen lijf.

    je dient weer te leren Hoe je goed moet ademen.

    ten tweede werken wij tegelijk aan de oorzaak van hyperventilatie. deze klacht is een uiting van het lichaam, wat een onstaansgeschiedenis heeft op het mentaal, emotionele vlak.

    je kunt volgens onze filosofie deze twee zaken niet scheiden. zij zullen tegelijk aangepakt dienen te worden. anders blijf je water naar de zee dragen.

    natuurlijk kunnen yoga lessen jou daar zeker bij helpen.

    voordeel is dat je bewust leert omgaan met je lichaam, je ademhaling en met jezelf.

    ik wens je veel succes met het beoefenen van de yoga.

    Ron van der Post